Každý desátý člověk v České republice žije se zdravotním postižením.

Vlaky pro OZP

22. 1. 2014

Minulý týden jednaly zástupci Národní rady osob se zdravotním postižením ČR (NRZP ČR) a Českých drah (ČD). České dráhy předvedly nový objednávkový systém a praktickou ukázku funkčnosti systému. Problém lhůt pro objednávky přepravy pro OZP zůstává. ČD argumentačně doložily, že nejsou schopny ve všech případech dodržet lhůtu 48 hodin pro přistavení vagónu pro OZP a připravily seznam problémových vlaků, který bude ještě ze strany NRZP ČR prověřen. NRZP ČR navrhla ČD, že na svých webových stránkách zřídí proklik na stránky Českých drah, přímo do objednávek přepravy.

Vlaky pro OZP

NRZP ČR důrazně na jednání konstatovala, že modernizace 64 vozů, tzv. Bbdgmee, v některých ohledech neodpovídá normám TSI. Tyto vozy jsou pro osoby na elektrickém vozíku a pro rodiče s kočárky ve většině případů nepoužitelné. Malé WC, malé kupé a podobně. Problémem jsou i nebezpečně řešené plošiny. NRZP ČR připomínky k těmto vozům uvedla již v srpnu a říjnu 2013. Některé úpravy byly provedeny, ale ty zásadní nikoliv. 30. ledna nebo 7. února 2014 bude provedena zkouška využitelnosti těchto vozů pro vozíčkáře.

NRZP ČR dále projednala s ČD zavedení euroklíčů a eurozámků na elektrických schodišťových plošinách na nádražích a na dalších zařízeních drah. NRZP ČR také doporučila, aby ČD podpořily zaměstnávání OZP, například tím, že zohlední při veřejných zakázkách firmy, které zaměstnávají OZP. Zákon o veřejných zakázkách umožňuje určitým způsobem tyto firmy ve výběrových řízeních zvýhodnit.

Zdroj: NRZP ČR

Naši partneři:

HelpnetGreen Doors Fokus Praha Časopis Vozíčkář Časopis Vozka Časopis Psychologie Dnes Bayer

Spolek Dobré místo, z.s.© 2011-2024 Lidé mezi lidmiZdravotně-sociální portál |