Takzvané senior pasy představují ucelený a jednotný systém slev na výrobky a služby poskytovaný držitelům karet Senior pas. O kartu může požádat senior osobně, anebo to mohou učinit i jeho blízcí. Zapojení do projektu, registrace a náklady s vystavením karty jsou zdarma. Nabízené slevy v různé výši a v době trvání stálé, sezónní a bonusové jsou zaměřeny na zdravotnictví, lázeňství, wellness, cestování, stravování, ubytování, vzdělávání, muzea, galerie, ale i spotřební nákupy.
V současnosti dává redakční tým dohromady strukturu časopisu. Tedy jaká témata by se v jeho obsahu měla objevovat, o jakých místech by se mělo psát a jaké osoby oslovovat s prosbou o interview, či jaké problémy případně na stránkách časopisu řešit. „Je obecně známou věcí, že senioři rádi čtou. Nechceme tak nic podcenit a již nyní promýšlíme strukturu prvního čísla. Důležitý také bude výběr vhodného názvu časopisu. V současnosti máme tři favority,“ prozradil člen redakčního týmu Marek Homolka ze sociálního odboru. Kromě svých nápadů a v případě některých zaměstnanců i novinářské praxe se redakční tým při své práci spoléhá také na inspiraci. „Oslovil nás časopis Jablíčko, jenž vychází pod hlavičkou Sociálních služeb města Havlíčkova Brodu a jehož obsah vytvářejí uživatelé sociálních služeb v rámci žurnalistické školy pro seniory,“ doplnil jeden z budoucích tvůrců časopisu.
Tvorbu nového časopisu budou mít zaměstnanci ulehčenou tím, že již podíleli na produkci pololetníku Vysočinka. Tento časopis byl určen pro držitele Rodinných pasů v Kraji Vysočina a vyšlo již jeho čtvrté číslo. „Ve vydávání rodinného časopisu bychom rádi pokračovali. S ohledem na končící projekt však zvažujeme, v jaké formě jej rodiny obdrží. Ve hře je i elektronická verze,“ uzavřel Homolka.
Vysočina tak bude jedním z prvních krajů, kde se podaří propojit dva bonusové programy, a zapojit tak do systému kompletně celou rodinu. Stejně jako v případě Rodinných pasů se počítá s tím, že nabídka služeb se bude postupně doplňovat podle zájmu seniorů i poskytovatelů. Podle dostupných údajů je v současné době ze strany uživatelů největší zájem o slevy a výhody v cestování a v gastronomii. Ze strany poskytovatelů zase narůstá počet nabídek v elektronickém obchodování.