„Postupně se snažíme odstraňovat všechny bariéry tak, abychom byli opravdu vstřícnou a přátelskou bankou i pro lidi s handicapem. Bezbariérové pobočky a bankomaty nejsou naším jediným cílem. V rámci našeho projektu Banka bez bariér spolupracujeme například také s Českým červeným křížem, který školí naše zaměstnance v pobočkách ve správném přístupu ke klientům se zdravotním handicapem, k seniorům a také v oblasti první pomoci,“ uvedl na dnešním setkání s novináři Petr Bobysud, projektový manažer České spořitelny.
Do konce roku 2013 chce banka proškolit až 800 zaměstnanců poboček. Postupně také zvyšuje počet bankomatů uzpůsobených pro obsluhu slabozrakými a nevidomými klienty (aktuálně 147), které pro banku testují zástupci SONS – Sjednocené organizace nevidomých a slabozrakých.
„Jsme rádi, že Česká spořitelna podporuje mapování svých poboček a bankomatů. Vnímání přístupnosti okolního prostředí je velmi individuální a potřeby každého z nás mohou být proto odlišné. Na základě kvalitních a prověřených informací může člověk s omezenou schopností pohybu sám nejlépe posoudit, do jaké míry je pro něj konkrétní objekt přístupný a jak se na případné bariéry připravit,“ doplnila Kateřina Novotná z Pražské organizace vozíčkářů.
Výsledky průběžného mapování bankomatů a poboček České spořitelny, které provádí POV, jsou dostupné na internetovém portálu Přes bariéry
www.presbariery.cz/objekty.html Uživatelé zde v jednoduché aplikaci najdou veškeré informace o přístupnosti objektů včetně poboček a bankomatů České spořitelny podle jednotlivých zmapovaných měst ČR. Česká spořitelna získala za I. čtvrtletí 2013 ocenění OVB Nejvstřícnější banka Handicap Friendly za svůj přístup k osobám se zdravotním handicapem. Hodnocení probíhalo na základě hlasování samotných osob se zdravotním postižením. Eva VorálkováZdroj:www.helpnet.cz
www.helpnet.cz