Proč? Trať mezi Kladnem a Prahou je stále jednokolejná. Protijedoucí vlaky se tedy musí v některých stanicích ,,křižovat". Rychlíky pak mají přednost a osobní vlak pak vždy musí ve stanici čekat až projede protijedoucí rychlík. Obvykle takto čeká ve dvou stanicích na výše zmíněné trati. Doba čekání ve stanici bývá nejméně 5 minut. Pokud má protijedoucí vlak zpoždění, tak i déle. Není to nic příjemného pro člověka, který pospíchá, nebo kterému je každá minuta drahá. Dal by se tento zásadní problém spojení mezi Kladnem a Prahou řešit? Jistěže ano. Dokonce se o tom již celá desetiletí hovoří. Uvažuje se o zřízení dvoukolejné trati mezi největším městem Středočeského kraje-Kladnem a Prahou. Jeden čas/a je to už hodně dlouho/ se mluvilo i o zřízení tzv. rychlodráhy mezi oběma městy. Žel se jen uvažuje a mluví. A to snad už několik desetiletí. Na konkrétní činy nespokojení cestující stále jen čekají. Dočkám se dvoukolejky, nebo dokonce rychlodráhy já? Vzhledem k tomu, že je mi pětapadesát a do starobního důchodu mi zbývá asi 10 let, silně o tom pochybuji.
Luboš Hora -Kladno