Osobně dojíždím do Prahy z Kladna do zaměstnání a vlak je pro mě hlavně cenově nejpřijatelnější dopravní prostředek. Navíc jedině vlakem mohu cestovat i s kolem./po hlavním městě za jeho dopravu nic neplatím/. Otevření Negrelliho viaduktu jsem příliš nepřivítal. Vlaky od Kladna/respektive Rakovníka/ díky tomu už nekončí u stanice metra Vltavská/což bylo při mém spojení do zaměstnání ideální/, ale jezdí znovu na Masarykovo nádraží. Tedy teď spíše nejezdí, třebaže slavný viadukt je už znovu v provozu. Na trati mezi Kladnem a Prahou se každoročně něco opravuje. Nebo, že by už začala výstavba snad 20 let slibované rychlodráhy? Už v části června končily vlaky z Kladna na nádraží Praha -Veleslavín. Odtud to mám do práce pomalu přes půl Prahy a musím využít všech třech tras metra. A po větší část nastávajícího července nebudou vlaky mezi Kladnem a Prahou jezdit vůbec. Nahradí je autobusy, které budou také končit na Veleslavíně.
Chápu provozní potíže na železnici, ale doplácí na ně cestující/ ne sice finančně, ale někteří jako já především časově/. Kladno z je z měst v těsném okolí Prahy zdaleka největší, ale jako jediné z nich nemá dvoukolejnou ani elektrifikovanou trat /jako např. Kolín, Benešov, nebo Kralupy nad Vltavou/. Snad 20 let se už hovoří o vybudování rychlodráhy mezi Kladnem a Prahou. Ale skutek zatím žádný. Přitom z Kladna dojíždí do Prahy snad 20 tisíc Kladeňáků za prací. A rychlodráha by byla tolik potřeba. Jednokolejná trat mezi oběma městy je už silně nevyhovující . Vlaky po ní jezdí sice často, ale v některých stanicích se na jednokolejce musí křižovat a osobáky tak čekat až projede protijedoucí rychlík. V některých úsecích se zastaralá trat navíc až nesmyslně kroutí a dělá velké oblouky/například úsek Kladno-Unhošť/. Rychlodráha by vše zásadně napravila. Kdy se ale stane skutečností? Za necelých 9 let odejdu do starobního důchodu a myslím, že do zaměstnání už po ní jezdit nebudu….
Luboš Hora-Kladno