Od osudného data k nim však přibyly některé soukromé společnosti. V případě spojení mezi Kladnem a Prahou se jedná o společnost ARRIVA vlaky s.r.o., která od Českých drah převzala všechny rychlíkové spoje mezi Rakovníkem a Prahou/tedy i mezi Kladnem a Prahou-jedná se o stejnou trať/. V čem se tato změna dotkla mě osobně? Až do toho 15.12 jsem jezdil do zaměstnání i zpět rychlíkem a cesta vlakem mi tak trvala asi 35 minut. Od loňských změn v železniční dopravě už rychlíkem nejezdím a využívám osobních, případně spěšných vlaků. Jízda osobákem ve stejné vzdálenosti trvá skoro hodinu, špěšňákem jen o málo méně. Proč tedy nejezdím i nadále rychlíkem společnosti ARRIVA, když je z Kladna v Praze na konečné stanici Bubny-Vltavská skoro o 20 minut dříve než osobák, který stále spadá pod České dráhy. Odpověď je velmi jednoduchá. Poloviční sleva na jízdné díky tzv. Kartě IN 50, kterou jsem si až doposud celá léta kupoval vždy na celý rok za přijatelných cca 500 Kč ve vlacích společnosti ARRIVA neplatí. Pokud bych tedy chtěl cestovat rychlíkem, které mezi Kladnem a Prahou ARRIVA ovládla, musel bych platit za jízdenku plnou cenu, tedy o 100 procent více. Vzhledem k tomu, že do svého pražského zaměstnání nejezdím denně, ale zhruba 2x v týdnu, protože pracuji ze zdravotních důvodů pouze na poloviční úvazek a moje mzda proto pochopitelně není nijak vysoká, finančně by se mě to dost dotklo. Proto od poloviny loňského prosince jezdím jen osobákem, výjimečně i spěšňákem./Spěšné vlaky ale vůbec nejezdí o víkendech, kdy také pracuji/.
A aby problémů nebylo málo, ještě jedna perlička ze současné železniční dopravy v ČR navrch.
České dráhy sice oficiálně jízdné nezdražily, ale dražší je cestování stejně. Od osudného 15.12 si totiž cestující nemohou kupovat tzv. zpáteční jízdenky, které vyšly vždy o něco málo levněji. Protože v případě spojení mezi Kladnem a Prahou při jedné cestě tam a zpět se jedná o pouhé 4 Kč více, tolik se mě to nedotkne. Zato ale lituji všechny průvodčí, kteří musí v Praze na Vltavské, kde je jen provizorní stanice bez pokladny pracně vypisovat cestujícím jízdenky a vybírat peníze. O množství práce navíc mají tak dokonale postaráno . Změny v železniční dopravě toho 15.12 2019 zlepšení cestování nepřinesly. Chaos a zmatek však připravily cestujícím i některým zaměstnancům Českých drah dokonale.
Luboš Hora-Kladno