Nechci se přeceňovat, ale myslím si, že bych se např. v Peer Klubu mohl věnovat určitě výuce ruštiny a možná i francouzštiny, kde mám sice slabou slovní zásobu, ale gramatiku jsem nezapomněl. Ani jeden z výše uvedených jazyků se v bohnickém Peer klubu nevyučuje. Jednoznačně však dám přednost hrám. Dobrá hra je totiž především zábavná.I kdyby člověku nepřinášela nic víc než trochu radosti a uvolnění, měla by vždy svůj hluboký smysl. Většina her však navíc rozvíjí některou stránku lidské osobnosti , cvičí lidské vlastnosti, dovednosti, nebo prohlubuje lidské znalosti a dovednosti. V tom spočívá jejich hlavní smysl. Hry mají podle mě nemalý výchovný smysl. Deskové hry nemají jen ukrátit dlouhou chvíli, ale jedná se zároveň o trénink správného myšlení o způsob jak se při hře hluboce soustředit. Hra však dokáže velmi významně působit i na morální vlastnosti člověka. Při hře se člověk učí ovládat sebe sama. Překonávat hořkost porážky i v sobě tlumit divokou radost z vítězství. Čestně vedená hra vytváří v člověku správnou představu o tom, jak se má chovat i v samotném životě. Soutěžit s ostatními, usilovat sice o vítězství, ale vždy podle obecně uznávaných pravidel. Především nešvindlovat a vždy se snažit dohrát partii až do konce, třeba za cenu porážky. Navíc všechny týmové hry pěstují v člověku smysl pro kolektiv, ochotu ke spolupráci, obětavosti, nezištnosti i skromnosti. Hru nelze považovat jen za odpočinkový čas. Ztratila by totiž hodně ze své účinnosti.
Luboš Hora-Kladno